torba bawełniana, wym. 44x42 cm, projekt: Łukasz Paluch, produkcja:PANATO
Motywem graficznym torby jest budynek wielorodzinny Trzonolinowiec, zaprojektowany przez architekta Jacka Burzyńskiego i konstruktora Andrzeja Skorupę (w współpracy ze Zbigniewem Kuzielą) w 1962 roku.

Kultowy wrocławski wieżowiec, usytuowany u zbiegu ulic Tadeusza Kościuszki i Dworcowej. Zrealizowany jako architektoniczny eksperyment – prototypowy dom o trzonowej konstrukcji ze stropami zawieszonymi na cięgnach. Najważniejszym elementem nośnym odważnej, nowatorskiej konstrukcji “wisielca” jest wylewany trzon żelbetowy, zakończony głowicą, w której zakotwione są liny podtrzymujące stropy. Budynek ma 11 kondygnacji, na których znajdują się 44 mieszkania, rozplanowane wokół trzonu – każde na planie kwadratu, z pasem okien niemal na całą długość ściany. Trzon mieści piony instalacyjne, klatkę schodową oraz zsyp. Specyficzna konstrukcja “domu na kurzej stopce” pozwoliła na zastosowanie, po raz pierwszy we Wrocławiu, systemu ogrzewania powietrznego, rozprowadzonego w stropach – zamiast kaloryferów mieszkańcy mieli ciepłe podłogi. Elewacje budynku są gładkie, akcentują je jedynie zdwojone loggie i ciągi okien.
Budynek został oddany do użytku w 1967 roku i od razu okrzyknięto go “Misterem Wrocławia”. Mieszkali w nim muzycy związani z filharmonią oraz śpiewacy operowi, ale najważniejszym lokatorem Trzonolinowca pozostaje aktor Bogusław Linda!
Kilka lat po oddaniu obiektu pojawiły się problemy – stropy chwiały się w czasie silnego wiatru, a ściany działowe i osłonowe zaczęły pękać. Postanowiono wyłączyć go z użytkowania i przeprowadzić prace wzmacniające – stalowe liny obetonowano, na parterze dodano stalowe słupy, wymieniono ściany. Zabieg ten zaburzył główną ideę - stropów wiszących na linach, niemniej jednak pozwolił w 1974 roku ponownie oddać trzonolinowiec do użytku. Problem powrócił w 2023 roku – jak wykazały kolejne ekspertyzy stan techniczny budynku był na tyle zły, że jego mieszkańcy zostali przeniesieni do mieszkań zastępczych, a obiekt skierowano do generalnego remontu. Za koncepcję modernizacji Trzonolinowca odpowiada wrocławska pracownia Szlachcic Architekci.